NL | EN

RENAULT NEDERLAND

Nóg meer betrokkenheid en aandacht voor kwaliteitsmanagement en klantbeleving

Dennis Geerling - Manager Quality & Methods

Sinds september 2016 werk ik samen met Johannes van de Water, in zijn rol als C@RE coach. RENAULT NEDERLAND heeft voor deze positie specifiek een dream-team van externe, hoog-gekwalificeerde coaches geworven die de neutrale brug kunnen vormen tussen Renault Nederland en haar dealernetwerk op de terreinen van kwaliteitsmanagement en klantbeleving. Johannes is in dit programma een van de 4 C@RE coaches, en ik waardeer hem enorm vanwege zijn (1) kennis en expertise op dit domein, alsmede (2) zijn kwaliteit om een discussie niet uit te weg te gaan, en (3) zijn niet aflatend enthousiasme om te zoeken naar de verbindende factor én verbetering van het eindresultaat.

Wat hebben wij aan Turn gevraagd?

Sinds september 2016 heeft RENAULT NEDERLAND het C@RE coaching-traject gestart, om het management van haar dealernetwerk ondersteuning te bieden op gebied van kwaliteitsmanagement en klantbeleving. RENAULT NEDERLAND neemt hierin deel in het internationale C@RE-programma, gericht op het doorvoeren van een klantgerichte Renault-beleving op alle touchpoints én bij alle vestigingen binnen haar dealernetwerk. Turn Business Improvement, in de persoon van Johannes van de Water, is vanaf het begin als C@RE-coach betrokken in dit programma.

Wat heeft Turn voor ons gedaan?

Johannes van de Water is C@RE coach bij 3 van de grootste Renault-dealerholdings in Nederland. Na een uitgebreide diagnose op de diverse vestigingen binnen deze bedrijven, is Johannes momenteel aan de slag om met het management verbeterplannen door te voeren, gericht op kwaliteitsmanagement en klantbeleving binnen de vastgestelde Momenten van de Waarheid. Bij een van de bedrijven heeft Johannes ook de uitkomsten van 2 klantenpanels (een gericht op Sales, een gericht op Aftersales) begeleid.

Wat is het resultaat?

Dennis Geerling: "Nóg meer betrokkenheid en aandacht voor kwaliteitsmanagement en klantbeleving bij de medewerkers van onze dealers, hetgeen leidt tot een verbetering van de Renault-klantbeleving. Op dit moment zien we op vestigingsniveau de eerste stappen in verbetering van onze klanttevredenheidsscores. Ik ben ervan overtuigd dat dit zich als een olievlek zal doorvertalen in de tevredenheid van Renault-rijders in Nederland. Uiteindelijk willen we dat al onze klanten de nieuwe Renault-beleving zullen gaan ervaren."