Excelleren in communiceren & motiveren
Onze klanten investeren in hun menselijk kapitaal, omdat mensen het verschil maken in een succesvolle organisatie. Door onze jarenlange trainings- en coachingservaring ontwikkelen wij pakkende op maat gemaakte programma’s.
Wij verzorgen training en coaching op het gebied van persoonlijke ontwikkeling, klanttevredenheid, sales/after-sales en storytelling. Onze programma’s hebben één gemeenschappelijke deler: actief of passief werken wij vanuit het Process Communication Model®.
Mensen zijn verschillend, maar wel observeerbaar verschillend en voorspelbaar in hun gedrag. Door vanuit dit model onze programma’s te ontwikkelen, creëren wij een omgeving waar mensen zich welkom voelen, gemotiveerd worden en graag naar terugkeren.
Process Communication Model
PCM zorgt ervoor dat je effectiever en met meer energie kan samenwerken. Je krijgt inzicht in communicatiestijlen per individu en typerend positief en stressgedrag van jezelf. Je leert gedrag van anderen herkennen en hoe je daar constructief mee om kan gaan. Zo ontstaat er begrip voor elkaar, voorkom je misverstanden en stress. Door het toepassen van PCM ontstaat heldere communicatie en dynamiek. Op die manier bereik je samen zoveel meer.
Het gaat er om hoe je iets zegt
Je weet heel goed WAT je wil zeggen. Met PCM geven we je de tools om ook te weten HOE je iets moet zeggen, zodat de boodschap bij de ander overkomt. Door te leren HOE je communiceert en HOE je je mensen motiveert, komt de boodschap aan en voelen mensen zich betrokken. Daardoor luisteren mensen veel beter naar WAT je zegt.
“Ik heb genoten, werd geïnspireerd en heb echt zeer waardevolle inzichten mogen opdoen!”
Deelnemer PCM training
Trainingen & Workshops
Onderstaand ons huidig trainingsaanbod

Proeverij: kennismaking met de tool PCM (gratis)
26 juni 18.00-19.00
Wil je meer weten over stressvrij communiceren en samenwerken? Dan bieden we je een korte interactieve online proeverij aan. Heerlijk vanuit je eigen omgeving op een interactieve wijze kennismaken met het Process Communication Model. We geven je informatie en laten je met een oefening ontdekken welke communicatievoorkeur jij hebt. Wedden dat je na dat uur meer energie hebt dan ervoor?

Leiderschap met impact met PCM
5, 6, 9 en 20 juni of 21, 22, 29 september en 13 oktober 2023
Leiderschap met impact gaat over zelfinzicht, leren over jouw communicatiestijl, jouw stresspatronen , hoe je met meer gemak kunt samenwerken (en conflicten kunt voorkomen) en jouw team kunt aansturen. In de training geven we je de achtergrond van het PCM-model maar brengen we de theorie ook gelijk in de praktijk vanuit diverse leuke, speelse en praktische oefeningen.

Verdiepingstraining PCM: motivatie en conflictmanagement
22, 23 en 25 mei 2023
Heb je bij ons of iemand anders de basistraining PCM al gedaan en smaakt het naar meer? Schrijf je dan in voor de verdiepingstraining. Leer meer over motivatie en conflictmanagement zodat je met meer gemak kunt samenwerken en conflicten kunt voorkomen.
Wil je weten wat PCM voor jouw organisatie kan betekenen?

Neem contact op

Resultaten met PCM
Met PCM vergroten we je bedrijfsresultaten, werken we aan persoonlijke ontwikkeling, verbeteren we de medewerkers- en klantbeleving en zorgen voor we voor meer teamwork met minder stress en verzuim.
Wat is jouw communicatie- en leiderschapsstijl? Wat zijn je psychologische behoeften en wat is je stresspatroon? Als je weet wat werkt voor jou, kun je daarmee het verschil maken en bereik je zoveel meer. Met PCM krijg je niet alleen inzicht in je eigen voorkeuren, maar leer je hoe je de ander kan observeren en zijn voorkeuren kan herkennen. Hierdoor ben je in staat om echt in verbinding te komen met de ander, zijn taal te spreken en hem/haar te motiveren. Dit werkt zeer effectief voor jezelf en voor de omgang met je collega’s, je medewerkers, je klanten en in je persoonlijke relaties.
Voordelen van PCM
Het voordeel van PCM ten opzichte van andere modellen (bijvoorbeeld DISC of Insights) is dat je met de PCM-tool ook zonder profiel jezelf en anderen kan ontcijferen. Ook krijg je hele praktische aanwijzingen om met iemand met een ander profiel in gesprek te gaan. Zo leer je elkaars taal spreken, verbeter je teamwork en werk je samen aan een sterke organisatie met gemotiveerde mensen. Met PCM kan je direct morgen het verschil maken!
Wil je meer lezen over PCM, we werken samen met PCM Nederland & België.
Trainer en coach
Johannes en Anna zijn allebei geaccrediteerd PCM trainer en Johannes is daarnaast geaccrediteerd PCM coach. Ze nemen beiden profielen af -met terugkoppeling-, coachen op basis van PCM zowel individuen als teams en geven diverse trainingen over PCM. Ze hebben een tegengesteld profiel, waardoor de trainingen een grote meerwaarde hebben voor deelnemers.

Anna Schouten heeft ruim tien jaar ervaring op het gebied van leiderschap. Ze gaat aan op alle vormen van gedrag en is een snelle denker en vanuit passie gedreven. Anna krijgt energie als ze complexe zaken in groepen bespreekbaar en werkbaar kan maken.

Johannes van de Water heeft ruim 20 jaar ervaring op het gebied van coaching, sales en leiderschap. Johannes is de bewaker van het menselijk potentieel. Hij onderzoekt graag waar de blokkades en beperkende overtuigingen zitten. Hierdoor doorbreken mensen hun barrière en zetten ze stappen in kunnen, durven en willen.
Enkele voorbeelden
Naast PCM-trainingen verzorgen we ook training en coaching op onder andere het gebied van:
-
Customer Delight
Klanten zijn net mensen! Dat hebben ze gemeen met de werknemers in jouw organisatie. Wij zorgen ervoor dat jouw medewerkers leren denken vanuit klantbehoeften: (h)erkenning, meedenken, aandacht en (positief) verrassen.
Herken je het dat klanten soms niet de behandeling krijgen die ze verdienen: er wordt niet of nauwelijks begroet, er wordt geen oogcontact gemaakt of als er wat mis gaat krijgt jouw klant eerder te horen waaróm het is mis gegaan dan erkenning of een oplossing. Rara, wat is het effect op hun loyaliteit…
Met onze trainingen worden klanten enthousiast en positief, in plaats van ‘tevreden’. Want, enthousiaste klanten zijn loyaler én fan van je bedrijf: ze geven meer geld uit, sporen actief vrienden en bekenden aan om ook naar jouw bedrijf te gaan en zijn vergevingsgezind als je een keer niet een optimale prestatie levert.
-
Teamontwikkeling
Een top team ontstaat vaak niet vanzelf. Ieder lid neemt zijn werkwijze en communicatiestijl mee. Hoe zorg je voor effectieve samenwerking en plezier in het team?
“There is no I in team”, maar een team bestaat wel uit individuen. Ieder lid heeft kwaliteiten, een communicatievoorkeur en een voorspelbaar stresspatroon. Wij begeleiden teams in het verkrijgen van inzicht in ieders verschillen en kwaliteiten. Met zelfinzicht en het effect van deze voorkeuren op communicatie, werkwijze en motivatie in het team gaan we aan de slag. Na onze begeleiding werken teams nog beter samen en kunnen ze conflictmomenten vooraf al ombuigen.
-
Storytelling
Als wij het jouw klanten vragen, kunnen ze dan vertellen wat jullie zo bijzonder maakt?
Jíj́ hebt een boodschap die je wilt uitdragen. Wíj́ zorgen ervoor dat jouw medewerkers de juiste ‘tone of voice’ hebben en in een pakkend verhaal kunnen verwoorden wat jullie zo bijzonder maakt. Op die manier wordt bij stakeholders en klanten de juiste snaar geraakt.
Met: “Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg” kan je je vandaag de dag niet onderscheiden. Wij formuleren jouw USP’s graag scherp en aantrekkelijk voor je, zodat de identiteit van jouw bedrijf ook zichtbaar wordt. Wij leggen de verbinding tussen identiteit en imago.
Potentieel optimaal benutten?

Neem contact op
